Tuesday, April 17, 2012

Сицилиянско бягане

Много приятна тренировка на север от Capo Sant Alessio. Ние бяхме настанени от южната страна на нослето, където е много неблагодарно за бягане. Малко се бях притеснил, че няма да има къде да си направя планираната тренировка. Една вечер, при прибиране от Cefalu забелязах тези малки курортчета, чиито имена така и не запомних.

Станах рано-рано и в неделя, в 7:00 бях на трасето. Тихоооо, спокойнооо, красивооо, морето гладко:
Capo Sant Alessio. Тук паркирах
Как да не ти се бяга по тая улица?


След проверка в интернет се оказва, че първото градче се казва Sant Alessio Siculo. Изненадата беше, че улицата с палмите и звучното име Via Lungomare (и във Варна имаме бул. Приморски, ама Via Lungomare по друг начин трепти) приключва само след километър. От там слязох на черния пясък, побягах малко. А, рекичка! Не съм вече първа младост, като за лъвски скок, та тръгнах към моста в далечината. Скоро разбрах, че той е магистрален и само ще ми прецака бягането. Викам си, айде стегни се малко бе, няма една вада да ти нарушава тренировката! Събух се бос и прецапах. Вече съм в съседното село Santa Teresa di Riva. Улицата носи същото име Via Lungomare. И така лунгомарвах още около 5 км и където улицата свърши просто обърнах. Градчето вече се пробуждаше, в 7:30 биха и камбаните. Тук-там се появиха други бегачи, ходачи или просто наслаждаващи се на прекрасното утро. След малко стигнах пак до рекичката, брегът... (ох, как само звучи брегът, да не остане някой с грешно впечатление  за реката, става дума за поток с ширина 3-5 метра) та брегът се отчупиии, пльоснах се по д., прецапах, загубих си единия чорап и други подобни изживявания. Мисля си, и кво сега ще се прибера в стаята при жена ми с един чорап и мокри гащи... Върви разправяй, че си ходил да бягаш!

Стигнах до колата, подишах малко морски пари, отварям вратата - фиатчето едно такова новичко, чистичко. Стана ми неприятно да влизам мокър и потен в него. За да го предпазя и за да е пълна пародията на външния ми вид, облякох сигналната жилетка ;-)

Много доволен, зареден и просто щастлив се прибрах в Baia Taormina.

Не се давайте на никакви, ветрове, студове, заметресения, изригвания на вулкани, медени месеци и т.н. да ви провалят тренировките! Още по-малко на плажни рекички! Just keep running!


No comments: